12 de setembre 2010

PUIG DE DÓRRIA

Puig de Dórria (2547m)

Diumenge passat varem anar amb la Rosa a fer una ruta de senderisme en una zona que encara no havia freqüentat.

La idea era arribar fins al coll de Queralbs o Pas dels Lladres, però varem veure que teniem aquest pic a tocar que oferia genials vistes del vessant sud del Puigmal, el qual el teniem ben aprop.

Amb una meteo gairebé de ple estiu, vam enfilar el traçat que discorre bàsicament per pista i plans herbats. Uns 20km i 935m de desnivell positiu composen la ruta que varem fer amb poc més de 5 hores.

Moltes idees són les que m'emporto d'aquest trekking. Posibilitats de fer una travessa fins a Núria, pujant el Puigmal; ideal per fer amb raquetes a l'hivern, ideal per fer amb bicicleta... En definitiva, una ruta molt còmoda i ideal per a qui li agradi passar llargues estones per sobre dels 2000m de manera plàcida.

Tot i que el mapa és d'escala petita i no es veu massa bé, aqui va el recorregut

Arribem al pla de la bassa (2028m) en poca estona. Al fons ja veiem tot el recorregut que ens queda. La bassa, té la funció d'abeurador per les pastures

Coll de la Creu de Maians (2000m), punt d'enllaç amb GR-11 que fa d'enllaç entre les comarques de la Cerdanya i el Ripollés

Múltiples posibilitats al coll de la creu de Maians

Al fons a la Cerdanya el Puigllançada (2409m) i la Tossa d'Alp (2536m) a la dreta

Baixem seguint el filat (fronterer amb França) fins al pla de Gorrablanc (2430m)

Tornem a guanyar alçada. Ja veiem la Tossa del Pla dels Lladres (2665m) i el Puigmal (2910m) darrera seu

El Puig de Dòrria (2547m), el nostre objectiu

Foto de parella al cim

Cap al sud la Vall per on es puja a la Collada de Toses per cantó gironí. A l'altra banda els pics del vessant sud: Pedra Picada (2006m), l'Emperadora (1975m), Costa Pubilla (2056m)

Impressionant imatge de la cara sud del Puigmal. De fet ens quedava bastant aprop i teniem ja molt de desnivell guanyat però se'ns hagués fet massa llarga l'excursió

Vistes de la Cerdanya i del Capcir, amb el massís del Carlit al fons a mà dreta

De tornada creixien nuvolades que de ben segur hauràn precipitat. El camí molt plàcid. Excursió més que recomenable per fer amb raquetes a l'hivern

Amalia ha dit...

Bona ruta Carles! no pares noi.
Ara a fer-la a l´hivern! brrrrr, quin fred!

Carles Gutiérrez Burniol ha dit...

Eiiii, ja ets per aqui. Moltes gràcies!
De ben segur que a l'hivern hi hauràn rutes ben blanques mentre fem temps per les murgules !