22 de juliol 2012

Distància: 14,20 km
Desnivell + : 1322m
Desnivell - :  1349m

Volta circular per la part central de la Serra de Moixeró, visitant el seu punt més elevat: Penyes altes de Moixeró (2279m).

Deixem el cotxe als peus del petit poble de Gréixer, que s'hi arriba des de Bagà, agafant la carretera que puja a Coll de Pal. La pujada la fem pel Canal de la Serp, on salvem bona part del desnivell fins el collet raset (2059m), i d'aqui fins el cim. La tornada, pels plans de moixeró, envoltats d'un verd paisatge molt vistós.

El dia ha estat radiant, el sol escalfava des de bon matí, hem agrait la frescor de la fageda que ens ha acompanyat durant gairebé tota la pujada. Al cim, cops de vent fred, però molt suportables.

Una ruta, que és convertible en travessa per banda i banda, cap a la Tosa d'Alp i cap al Cadí, i malgrat no ser una zona molt elevada, ofereix unes espectaculars vistes cap a tots els vessants. Digne de visitar i ben aprop de casa!

Mapa itinerari

Arribem i deixem enrere el petit poble de Gréixer

Anem guanyant alçada per boscos de pi negre i de faig

A la nostra esquerra va apareixent el Pic de Moixeró (2078m)

Toca travessar una tartera, va bé de tant en tant anar canviant de paisatge

Ja veiem Penyes Altes damunt el nostre cap. Haurem d'anar a buscar el coll per accedir-hi

Últims metres per la Rosa abans d'arribar al Collet Raset (2059m)

Després de uns quants metres més de desnivell arribem al cim: Penyes Altes de Moixeró (2279m)

Cap a l'est, la Tossa d'Alp (2536m) al centre i el Puigllançada (2409m) a la dreta

Zoom cap a la Tossa d'Alp, a l'esquerra el cim i a la dreta el refugi Niu d'Aligues (2520m)

Cap a l'oest els plans de moixeró, el Comabona (2547m) i el Pedraforca (2506m)

Cap al sud, la coma castellana i el Baix Berguedà. Al fons es divisava Montserrat

Zoom cap al Comabona (2547m)

Zomm cap al Pedraforca (2506m) cara NE

Cap al nord, les muntanyes de la Cerdanya frontereres amb Andorra, d'esquerra a dreta, el Pic de la Carbassa (2738m), Bony del Manyer (2808m), Tosseta de l'Esquella (2871m), Pics d'Engorgs (2827m i 2818m) i el Puigpedrós (2914m). Totes elles, envoltant la Vall de Meranges

Hem de baixar i creuar els plans de moixeró fins al seu coll

Mirant el panorama de la meva terra

Ja hem baixat fins el collet rasets i mitjançant un sender molt cómode, ens endinsem als plans de moixeró

Mirem enrere i veiem Penyes altes de Moixeró

Una zona plena de vitalitat

Al fons apareix la Cabana de Moixeró i la continuació del sender que es dirigeix cap a Coll de Pendís (1800m), nosaltres agafarem l'anterior coll

El sender és aprofitat i fresat pel bestiar per evitar desplaçar-se amb pendent

Hem arribat al Coll del Moixeró, en aquest punt tombem bruscament direcció sud, per agafar un sender amb fort pendent direcció el Coll de la Cabrera

Coll de la Cabrera. Toca seguir baixant fins el Coll d'Escriu on enllaçarem amb el GR107 i per pista forestal ens portarà a Gréixer

La baixada fins el Coll d'Escriu és molt pronunciada en alguns trams

Amalia ha dit...

Ja teniu rodatge ja...esteu en plena forma, quina enveja!!! la Rosa s´atreveix amb tot!!, i és una manera fantàstica de conèixer tota Catalunya.
Seguiu així cracks!
Jo ja porto unes quantes setmanes treballant molt i sense temps per sortir al bosc. En quant comenci les vacances penso sortir dia si i dia també.
Abraçada!!

Carles Gutiérrez Burniol ha dit...

Aquest agost anem a passar uns quants dies a l'Aran i hi han uns quants objectius per complir que requereixen bona forma. Per això sortim més que mai i lo millor, que el cos respón.

Espero agafis aviat les vacances que la natura et troba a faltar! Passen tant ràpid que també s'han de gaudir abans de que arribin.

Bon estiu i ja espero els teus propers reports !