03 de maig 2014

MONTSERRAT DES DE COLLBATÓ

Alçada mínima: 388m
Distància: 18 km
Temps empleat: 5h15m (contant parades)
Desnivell + :  1060m
Desnivell - :1060m

Sortida de forma improvitzada a la muntanya de Montserrat, la Rosa tenia moltes ganes d'anar-hi i aquesta vegada hem buscat pujar-hi pel seu vessant sud partint del bonic poble de Collbató.
La ruta, com gairebé sempre, circular. Pujada pel camí del Pont, gens freqüentat per enllaçar amb el sender que puja del Monestir fins a Sant Jeroni, un cop a Sant Jeroni, baixem per la ruta habitual fins al Monestir i des d'aqui baixem cap a la Santa Cova on, ben bé abans d'arribar-hi, ens desviem pel camí de les Feixades novament fins a Collbató.

Jornada plenament estiuenca amb molt bona visibilitat i un sol de justícia cap al migdia.
Part del recorregut ja l'haviem fet, però la pujada totalment inhèdita enmig de sender estret i tupit el qual es notava que no és massa utilitzat. Només ens ha faltat trobar-nos amb alguna cabra salvatge típica d'aquesta zona.
A més, enmig de la múltitud i del gran turisme internacional, hem aprofitat per entrar a la Basílica i donar una volta per la zona més cèntrica del Monestir la qual, feia anys que no visitava fugint de les aglomeracions de la zona. Ha valgut la pena per tornar-la a tenir fresca en la meva memòria.

Tornarem a aquesta zona, encara queda pendent fer-hi la volta integral amb en Jordi, a més, la muntanya de Montserrat ofereix un munt de camins per fer i desfer rutes de qualsevol llargada i desnivell, queda aprop de casa i els seus paratges són d'una bellesa única, què més es pot voler?

Mapa del recorregut circular

Sortim de Collbató i ens dirigim per pista forestal cap a l'oest. El camí escollit per l'ascens és tant inusual que no surt indicat als panells informatius

Hem iniciat la pujada pel camí del Pont

Un bonic forat dins de la roca a la part que enllaçem amb la Canal de l'Ermità mort

Seguim pujant, hem sortit de l'espés bosc i ja podem abarcar el bon paisatge que ens ofereix el desnivell guanyat

A la dreta sempre la curiosa Serra de l'Alzina de les Paparres

A l'esquerra el Serrat de Sejolida amb les roques de l'Albarda destacant

Parem un moment per mirar el recorregut desfet i veiem que Collbató queda lluny, lluny...

Enllaçem amb el Camí nou de St. Jeroni, ara podem veure una espectacular perspectiva del Cavall Bernat (1111m)

Ens decidim a pujar a St. Jeroni, punt més alt de la muntanya de Montserrat. El sender cada vegada és més transitat. Espectacular la zona dels Ecos

Sant Jeroni al fons, hem hagut de superar uns 200m més de desnivell i incrementar la ruta en uns 3 km's més. El mirador amb molta afluència de gent

Espectaculars les vistes des de St. Jeroni. Des d'aqui podem veure casa nostra!, tota la zona del pla de Bages als nostres peus

Foto de parella al punt més alt de la muntanya de Montserrat

Seguint la paret de la cara nord en direcció oest, unes caigudes de pur espectacle amb la zona de les Agulles i els Frares Encantats al fons

Estem baixant cap al Monestir, veiem gent escalant a la zona de les Tisores, espectacular i pur paradís pels escaladors. Aviam si els veieu

Seguim el descens cap al Monestir. Arribem al Pas dels Francesos

Monestir de Montserrat a la vista!

Després de la visita de rigor al Monestir, el creuem i proseguim amb el descens pel Camí del Rosari que porta a la Santa Cova, lloc on realment van trobar per primer cop la Moreneta. Aquest camí esta ple d'escenificacions, amb pintura i escultures de la vida de Jesucrist

Mirada enrere obligada per contemplar en el seu millor estat l'Elefant (1156m) a l'esquerra i la Momia (1127m) al centre, situats ben bé damunt del Monestir

Entrem a xafardejar a la Santa Cova on hi trobem un bonic claustre descobert

Deixem la Santa Cova i fem un llarg flanqueig pel Camí de les Feixades

El sender en descens a estones i en un pla flanqueig per anar a guanyar el vessant sud que ens portarà a Collbató de nou

Ja veiem el bonic poble de Collbató al fons

Arribem a la zona d'estacionament per accedir al Camí de les Feixades

Abans d'arribar al nucli de Collbató, parem a fotografiar l'ermita de la Salut envoltada i protegida del típic paisatge que ens ofereix Montserrat