06 de juliol 2011

PIC DE LA CARBASSA (2738m)

Dades del recorregut:

Alçada mínima: 1407m
Temps empleat: 9 hores contant parades
Distància: 16,94 km
Desnivell + : 1356m
Desnivell - : 1272m

Feia molts mesos que no sortiem a l'alta muntanya. Ja en teniem ganes, ens varem decantar per fer aquesta ruta circular a la part nord de la Cerdanya i molt aprop de la frontera entre França i Andorra.

La veritat és que va ser molt dur. Massa temps parats. Em vaig ajudar dels propis coneixements de la zona i d'un track que em permetia saber per quines valls teniem que seguir. En els mapes no hi ha sender marcat per realitzar la ruta i això la fa molt més complicada. Les últimes rampes de desnivell +, eren mortals sense traça marcada.

Ja tenia ganes de respirar l'aire fresc de l'alta muntanya i palpar la sensació de sentir-me deslliurat. Tot perfecte. Només arribar al cotxe va començar a pedregar, fins hi tot el temps ens va fer costat.

Doncs això, reprenc l'activitat a l'alta muntanya !

Mapa del recorregut

Travessem la Vall de Meranges i deixem enrere el poble que porta el seu nom

La Rosa buscant pedres de pissarra pel jardí

De sobte deixem la pista i enfilem per un tallafocs que haurem d'ascendir completament. A mig tallafocs, arribem al bosc de Calís

A l'esquerra veiem el tallafocs per on haurem de continuar. A la dreta, al fons, la Carbassa, el nostre objectiu, i el coll per on iniciarem el descens

Un cop completat el tallafocs, toquen uns km de pista plana, a l'altra banda s'aixeca imponent el Puigpedrós (2914m)

Arribem a la Font de la Beremella on esmorzem i agafem forçes. L'aigua era molt freda i va servir per refrescar-nos. Genial !

Últims trams de vegetació abans d'enfilar-nos pel Clot de Fontberenella

Al fons es pot veure el poble de Meranges i la seva vall

Continua la pujada, cada cop més pronunciada i continuada, al fons la Rosa amb el Puigpedrós a l'esquerra

Per fi, veig el cim

Un munt de pedres apilades i el seu vèrtex geodèsic

Cap al nord el Bony del Manyer (2808m) i la Portella Blanca d'Andorra (2521m)

Cap a l'est, el Puigpedrós

A l'esquerra, el Bony del Mañer, al centre el circ dels Engorgs i a la dreta el Puigpedrós

A l'oest la Tossa Plana de Lles (2916m) i la Vall de la Llosa

La Tosseta de Vallcibera (2848m)

Foto obligada al cim. El vent era càlid

Bony del Manyer. A l'inici del seu llom trobem la Portella del Torer que és per on començarem el descens direcció est

L'inici de la baixada sobre una tartera amb pedres no massa grans. Bastant de pendent però terreny agrait

Directes cap a les profunditats de la Vall de Meranges

Verdor, aigua i flora plena de colors

Un cop completat gairebé tot el descens arribem al riu Duran on aprofitem per fer una parada i refrescar-nos les cames

Un servidor, esgotat sobre un dels ponts que travessa el riu Duran

Enfilem els últims metres abans d'arribar a Meranges. Aqui podem veure una bona part de la circular amb un cel que no tardaría en descarregar

Algunes imatges curioses durant la ruta

Un cep pinhicola tocat per la calor. En varem veure uns quants, però en aixecar el primer i veure que estava corcat, els altres no els varem ni tocar. Bons boscos per aquesta espècie

La boixerola estava ben florida. El contrast amb el verd de les pastures és genial

En aquesta naturalesa, cadascú desenvolupa les seves funcions

Una altra flor silvestre. Aviam si algú amb coneixements de flora pot ajudar a identificar les espècies

Amalia ha dit...

Quina excursió més maca, quines vistes! i m´agrada molt com ho relates.
La flor, si no m´equivoco, és dianthus deltoides (clavell de pastor). Hi surt a un dels llibres del Marc.

Carles Gutiérrez Burniol ha dit...

Hola Amalia,

Moltes gràcies pels teus comentaris, sense poder-ho compartir no seria el mateix fer-ho.
Gràcies també per la descripció de la flor, coincideix ben bé. No se què passa que no puc fer-te comentaris al teu blog, doncs, felicitar-te desde aqui. Gràcies a gent com tu, cada vegada que vaig a la muntanya em fixo més amb la flora. Hi ha tant per gaudir....

Una abraçada !

Amalia ha dit...

Si! la veritat és que entre bolets i flors hi ha tot un mon per descobrir, i a més, per a tu, pics :)
Que raro que no puguis deixar comentaris, ho he estat revisant i sembla que està tot en ordre. Què et posa exactament quan no et deixa?

Carles Gutiérrez Burniol ha dit...

Doncs, envio el comentari com a usuari de google però em reconeix com anònim, no com a Siureny. Tot i que activo la meva compte a blogspot, em demana els caràcters (dins el teu blog com a seguretat) i em va direccionant cap a blogspot perquè inici sessió.
No ho entenc perquè son els mateixos codis que utilitzo per editar el meu blog. En fi, seguirem provant alternatives.