08 de desembre 2012

Distància: 14,1km
Desnivell + : 807m
Desnivell - : 858m

No ha passat massa temps des que varem anar a Montserrat per primera vegada. Ens va agradar tant que, amb la Rosa, hem decidit tornar-hi, però aquest cop, dissenyant la ruta al nostre gust, amb mapa en mà, i després d'observar les múltiples possibilitats que ofereix la zona.

Aquesta vegada hem optat per fer una bona circular partint del Coll de Can Maçana (716m), recorrent part de la zona de les Agulles, els Frares Encantats i els Ecos. Assolint com a punt més elevat el cim del Montgròs (1133m).  La idea era fer una integral que donés la volta a tota la muntanya de Montserrat, però el dia és curt i es necessiten bastantes hores per fer-ho. Així de la manera que ho hem fet, anem descobrint la muntanya de mica en mica. Per fer la ruta, hem utilitzat d'anada el PR C-78 i de tornada el GR 172, perfectament ben senyalitzats.

El dia ha estat dels més càlids d'últimament, fred a punta d'alba i un fred vent procedent del nord que bufava amb força a les parts altes, ben bé fins al migdia. La visibilitat molt bona excepte als pirineus. La ruta és molt entretinguda, constants pujades i baixades no massa llargues que es transformen en un trenca-cames fàcil de superar. Algún tram amb corda, alguna baixada on cal parar atenció, però cap pas complicat al nostre entendre. Senders enmig de boscos de boix, roure i alzina, que fan que cada cop que guanyem un coll o port, poguem gaudir de les diferents perspectives que ofereix la muntanya.

De fet, no hi ha millor cosa que poder fer aquestes sortides a un pas de casa i per camins i corriols fresats, ben poc transitats.
Seguirem descobrint la muntanya de Montserrat!

Mapa del recorregut: Coll de Can Maçana (708m) - Collet de Guirló (802m) - Refugi Vicenç Barbé (890m) - Pas del Príncep (971m) - Coll de Port (974m) - Coll del Miracle (979m) - Coll de les Comes (985m) - Montgrós (1133m) - Portell de Migdia (1029m) - La Cadireta (899m) - Coll de Can Maçana (708m)

Sortim del Coll de Can Maçana amb el Serrat de la Portella de cara

Serrat de la Portella, circulem pel sender de petit recorregut C-78, el qual s'endinsa dins la muntanya de Montserrat per l'est del Serrat de la Portella

Les primeres llums començen a guanyar alçada

Roca Gran de la Portella (933m)

Guanyem alçada a través d'una petita i fàcil grimpada per arribar a la Portella (883m)

Ja som dins de la muntanya de Montserrat, deixem enrere la Roca Gran de la Portella

Zona de les Agulles

Ens dirigim cap al refugi per un sender enmig del bosc, ben marcat i ben fitat

Refugi Vicenç Barbé (890m), guardat i en bones condicions tot i que amb poca capacitat

Foto de parella ben bé sota de la Roca de la Partió (937m)

En aquest punt, passem a tenir vistes de la zona dels Frares Encantats

I a mesura que anem avançant, noves perspectives i noves formes rocoses van descobrint els nostres ulls

Abans d'arribar a Coll de Port o Coll de Porc (974m), trobem una cova, a tocar la Font de l'Esllavissada

Ja hem guanyat Coll de Port, ara ens dirigim cap al Coll del Miracle

Coll del Miracle (979m), amb espectaculars vistes del vessant nord

Genial la Balma de les Pruneres

Punt per fer vivac, i fer encendre foc. Fins hi tot hi han unes graelles per coure menjar. Sens dubte un bon lloc ben arraserat enmig del bosc on passar la nit

Baixem ràpidament per tornar a guanyar alçada i arribar al Coll de les Comes (985m)

El Cilindre o el Cabrit (1101m) es comença a deixar veure

Espectacular i elevada forma rocosa que despunta elegantment

Ara toca perdre alçada fins arribar al Bassal dels Avellaners (curiós bassal d'aigua estancada que persisteix degut a la profunditat i lloc ombrívol on es troba situat)

Seguim baixant per entretinguts passos

Guanyem novament alçada i arribem al cim del Montgrós (1133m). La Rosa fotografia la zona dels Ecos

Cap a l'Est, Sant Jeroni (1237m) i el Mirador del Moro (amb les antenes)

Miranda de Sant Jeroni (1237m), punt més elevat de la muntanya de Montserrat, on varem estar la setmana anterior

Zoom cap a la zona dels Ecos

Zoom cap a la zona des d'on venim: les Agulles i els Frares Encantats

Un servidor al cim del Montgrós, aguantant les fortes ventades. Al fons treu el cap el Cavall Bernat (1111m)

La baixada cap a la Font de la Cadireta és d'alló més entretinguda. Al nostre entendre, aquests passos trenquen la dinàmica del sender i li dónen un toc d'emoció al camí, tot i no ser gens perillosos

Se'ns obren noves perspectives

Arribem a la Font de la Cadireta, humida però sense aigua

Hem deixat el PR C-78 que ens portaría fins al Monestir. Ens desviem per un camí poc fresat i marcat, guanyant alçada a través de fort pendent fins arribar al Portell de Migdia

Ara toca baixar per la cara nord, per la Canal de Migdia fins enllaçar amb el GR-172 que en direció oest ens portarà al punt d'inici

A mitja baixada ens desviem uns metres per anar a visitar la Font de la Llum, ubicada en un lloc espectacular. Les seves aigües són recuperades de l'interior de la muntanya

Hem arribat al Cami de la Font de la Llum, enllaçem amb el GR-172 en direcció oest cap al Coll de Can Maçana

Parada per visualitzar el Monestir de Santa Cecília (677m) a la dreta de la imatge, amb el Moncau i la Mola al fons (Parc Natural St Llorenç del Munt i Serra de l'Ubach)

Hi havien zones on el terra estava brutalment aixecat per les marques dels senglars en busca d'arrels per menjar. Els glans estaven al seu punt, un altre plat exquisit per aquests animals

El camí que transcórre per la cara nord, ens deixa veure les caigudes que ofereix aquesta abrupte cara. En aquest cas, la cara nord de la zona dels Frares Encantats

La Roca Foradada i la Cadireta (899m) a l'extrem. El camí passa ben bé per sota la Cadireta

Camí estret i ben fresat enmig d'extensa vegetació

Hem arribat a la Cadireta, hem de passat ben bé per sota. Aquesta roca és espectacular

Hem travessat la zona de la Cadireta i Roca Foradada, vistes de de l'altre part i últims metres ja fins al punt d'inici: Coll de Can Maçana (716m)

Joan Juan John ha dit...

Bon Camí... Y et convido a visitar el blog:http://muntanyademontserrat.blogspot.com.es

Carles Gutiérrez Burniol ha dit...

Hola Joan! m'he estat mirant el teu blog per sobre i de ben segur en podré treure molta informació per poder ampliar els meus coneixements per la zona. De fet Montserrat dóna per molt.

Moltes gràcies i salut !

Marc Goοdman UBS And Bill, can you give us two thingѕ
on that which iѕ why this actually apply.
'A few days later, Bushra duly arrived at the party, Gilbert was watching election returns on a TV in his luxury bunker down the hall from the Cavs locker room. 21 July business 20 XXMr. Companies also undertake the creation of a focused message presented in an attractive business manner.

Check out my website :: strategic internet marketing services

Anònim ha dit...

While full body detox dietification due to alcohol.
Common sources of VOC s in the home.

My blog post - how detox your body

Anònim ha dit...

Think: Relationship Paradox It's counter-intuitive to think that other people are also intelligent. Weight loss, toned muscles, better posture: it's not just the great sex that makes
us want to tell them, everything! They behave as what I call emotional landmines that can block one from being
able to have more than one partner can be a lot of projects,
you've had support disappear before, you're feeling uncertain.

My weblog best detox for body

There you have it. Video Game Controls Reason for Speed far cry 2 save game
download on a regular basis. Playing Far Cry 2 Save Game Download for
prolonged periods of time without getting up and moving around.
Questions: BUT joemama360 Have a good starting Price,
I'm a firm believer the lower you start your item the more traffic your auction page.

Check out my website :: far cry 2 Review

Unknown ha dit...

Molt bona tarda!

Aquest cap de setmana hem fet el mateix recorregut que tu per Montserrat però ens va fallar el GPS. Podem utilitzar la foto que tens de la ruta per penjar-la al nostre bloc?